РАЙОН.IN.UA

Підводні течії електронних квитків у луцькому транспорті

09:41 22.03.2019
203

У Луцьку готуються до конкурсу операторів, хоча провалили закупку ручних валідаторів для міського транспорту та списали мільйони гривень через помилку.

Як оператор буде повертати вкладені кошти та чи не виросте оплата за проїзд, ніхто поки що не знає. І може не дізнатися – третій етап конкурсу буде закритий, повідомляє Інформатор.

Під час засідання постійної комісії Луцької міськради з питань планування соціально-економічного розвитку, бюджету та фінансів говорили про конкурс для операторів, які впроваджуватимуть безготівкову систему оплати за проїзд у громадському транспорті та підготовку положення до нього.

За словами директора департаменту економічної політики Олександра Озіновича, спочатку електронний квиток впровадять в тролейбусах, а пізніше на приватних маршрутах. Людською мовою, в міськраді тільки збираються визначитися з вимогами до компаній, які будуть брати участь в конкурсі на операторів системи е-квитків.

Хоча виконком затвердив «План дій з впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті незалежно від форм власності» ще в квітні 2017 року. А у вересні 2018 на сесії Луцької міськради депутати прийняли «Програму автоматизованої системи оплати проїзду та обліку пасажирів в громадському транспорті».

Планується, що конкурс буде проходити в три етапи, один з яких буде закритий для громадськості. «Перший – на відкритому засіданні конкурсного комітету ми розкриватимемо пакети, які нам надали й даємо можливість операторам провести презентацію, як вони бачать функціонування пакетів. Потім ми вивчатимемо отриману інформацію», — каже начальник управління транспорту та зв’язку Луцької міської ради Володимир Степанов.

На другому доповідатимуть про проведену роботу щодо перевірки даних. Ті оператори, які пройдуть конкурс, протягом п’яти днів мають протестувати своє обладнання. Третє засідання, на якому обиратимуть переможця, буде закрите. Але поки що в міськраді не говорять, як оператор буде відшкодовувати вкладені кошти, чи не виросте оплата за проїзд, та скільки доведеться виділити з міського бюджету на запровадження е-квитка.

Нагадаємо, що наприкінці 2016 року депутати міськради Луцька вирішили виділити 1 млн грн на ручні валідатори. Коли їх купили, то з’ясувалося, що потрібно виділити ще 2 млн грн, щоб можна було їх використовувати у всьому міському транспорті. Але згодом з’ясувалося, що такі валідатори не потрібні. В листопаді 2017 роки міська влада вирішила списати валідатори за мільйон гривень, які себе не виправдали.

Після цього з’явилася ідея зі стаціонарними валідаторами і електронними картками. Згодом в міськраді вирішили витратити ще 48,5 млн грн на систему електронного квитка, які городянам пропонують купувати за 150 грн, а пільговикам будуть роздавати безкоштовно. Тобто за кошт міського бюджету та платників податків.

На систему електронного квитка шукали кошти у перевізників. Але вони не всі вони хочуть вкладати свої кошти в проект «картка лучанина» і не всі АТП планують його у себе впроваджувати. Чи це означатиме, що для частини маршрутів ця карта буде недійсною?

Крім цього, невеликі міста, такі як Мукачево і Тернопіль впровадили у себе електронний квиток в форматі іншого збору оплати за проїзд, тобто оплати за безготівковим розрахунком. Ця система була актуальна на початок 2000-х років. На сьогоднішній день під поняттям «електронний квиток» мають на увазі зовсім інше. Це вже називається загальним терміном — «автоматизована система обліку та оплати проїзду».

Вона дозволяє працювати з великими даними: регулювати пасажиропотоки, змінювати систему руху і допомагає управляти всією транспортною інфраструктурою. Але вона коштує сотні мільйонів гривень, і навіть в Києві довго сперечалися – чи потрібна столиці така система, коли є безліч невирішених проблем. Таких як ремонт мостів, реконструкція садочків, впровадження заходів протипожежної безпеки та інше.

Чи в Луцьку вже їздить новий сучасний транспорт по всіх маршрутах? Чи всі вчителі отримають доплати з міського бюджету, чи всі необхідні вакцини та ліки, які мають закупити за міський кошт є в лікарнях та чи всі школи обладнанні заходами протипожежної безпеки, щоб не повторилася історія одеського табору «Вікторія»? Скоріш за все, ні. Але чомусь на такий дорогий проект гроші є.

«Існує більш економний варіант. Тим більше, що міський бюджет не витратить на це ні копійки. Банківська структура готова встановити валідатори, а її фахівці будуть обслуговувати обладнання і гарантувати його безперебійну роботу. Вже одна невдала спроба з ручними валідаторами була. Скільки ще буде таких спроб?» - йдеться у статті.

Читайте також: Аварія у Луцьку: електродроти впали на тролейбус і маршрутку з пасажирами

Коментарі
26 серпня
Сьогодні
Вчора
24.08.2019